ព្រហ្មចារីគ្មានអ្វីសំខាន់ តាមរយៈអក្សរសិល្ប៍ និងប្រវត្តិសាស្ត្រ
Virginity was not important in the Khmer literature and history
តាមរយៈរូបភាពនៃការអប់រំស្ត្រី ឲ្យស្រឡាញ់ភាពបរិសុទ្ធ
ថែព្រហ្មចារីរបស់ខ្លួនរបស់ខ្មែរសម័យបច្ចុប្បន្ននេះ
ធ្វើឲ្យយើងយល់ថារឿងភាពបរិសុទ្ធព្រហ្មចារីពិតជាមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់សង្គមខ្មែរបច្ចុប្បន្ន
។ តើរឿងនេះពិតជាមានសារៈសំខាន់សម្រាប់សង្គមខ្មែរតាំងពីបុរាណដែរឬទេ ?
តាមឯកសារប្រវត្តិសាស្ត្រ យើងឃើញថាស្តេចជ័យវរ្ម័នទី ៦ ប្អូនពៅរបស់ព្រះអង្គ
និងបងប្រុសរបស់ព្រះអង្គគឺស្តេចធរណិន្ទ្រវរ្ម័នទី ១
បានរៀបអភិសេកជាមួយនឹងព្រះនាង វិជយេន្ទ្រលក្ស្មី
(តាមឯកសារប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរ របស់លោកត្រឹងងា) ដែលយើងមិនដឹងទេថា
ការរៀបមង្គលការនេះគ្រាន់តែដើម្បីបង្រ្គប់កិច្ច
សម្រាប់ការឡើងសោយរាជ្យដោយស្របច្បាប់ ឬមួយក៏យ៉ាងណាទៅវិញ ។
ប្រសិនបើការយកប្រពន្ធបន្តពីស្តេចអង្គមុនគ្រាន់តែជារឿងស្របច្បាប់នោះប្រហែលជារឿងផ្សេង
ប៉ុន្តែបើមិនមែនទេនោះ នោះយើងឃើញថា ព្រហ្មចារីយ៍
គឺពិតជាមិនមែនជារឿងសំខាន់នោះទេ នៅក្នុងសង្គមខ្មែរសម័យអង្គរ ។ ចំណុចមួយទៀត
នៅចុងសម័យអង្គរ ប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរបានកត់ត្រាថា
ក្រោយសម្លាប់ស្តេចសៀមដែលសោយរាជ្យនៅអង្គរ ព្រះបាទពញាយ៉ាត
បានយកអ្នកម្នាងស៊ីសាង៉ាម ដែលអាចជាស្នំរបស់ស្តេចសៀមនោះ
(ប្អូនជីដូនមួយស្តេចសៀម) យកមកធ្វើជាស្នំរបស់ខ្លួន
ហើយក៏មានបុត្រមួយអង្គគឺព្រះបាទធម្មរាជា
ដែលក្រោយពីធ្វើសង្គ្រាមឈ្នះស្តេចស្រីរាជា
និងក្មួយរបស់ខ្លួនគឺព្រះស្រីសុរិយោទ័យ ដោយមានជំនួយពីសៀម ព្រះបាទធម្មរាជា
ដែលជាបុត្ររបស់អ្នកម្នាងស៊ីសាង៉ាមនោះ ក៏បានឡើងសោយរាជ្យនៅក្រុងចតុមុខ ។
ចំណុចនេះបង្ហាញថា សម្រាប់ស្នំ ឬអ្នកម្នាងរបស់ព្រះមហាក្សត្រនៅចុងសម័យអង្គរ
រឿងព្រហ្មចារី ។ នៅក្នុងសម័យអង្គរនោះដែរ
ជីវតាក្វាន់ក៏បានកត់ត្រាអំពីពិធីបើកព្រហ្មចារី
ដែលធ្វើឡើងក្រោយកូនស្រីពេញវ័យ ប្រសិនបើពិធីនេះមានមែននោះ នោះកាន់តែបង្ហាញថា
ព្រហ្មចារីកាន់តែមិនសំខាន់ទៅទៀត ។
ងាកមកមើលរឿងបែបប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ខ្មែរវិញម្តង គឺរឿងទុំទាវ
នៅពេលដែលដឹងថាស្តេចលើកនាងទាវឲ្យមកទុំហើយ
ម្តាយទាវនៅតែទៅបញ្ចុះបញ្ចូលឲ្យឧកញ៉ាអរជូន រៀបមង្គលការឲ្យម៉ឺនងួន
ជាមួយនឹងនាងទាវទៀត ហើយក៏បានប្រើល្បិចកលបោកឲ្យនាងទាវត្រឡប់មកស្រុក
ហើយក៏ចាប់បង្ខំការ ។ ក្នុងចំណុចនេះយើងមិនដឹងថាតើ ម៉ឺនងួន
ឬក៏ឧកញ៉ាអរជូនដឹងដែរឬទេថានាងទាវ មានប្តីទៅហើយ គឺទុំ
ដោយព្រះរាជាជាអ្នកផ្សំផ្គុំទៅទៀត ប្រសិនបើមិនដឹងនោះជារឿងផ្សេង ប៉ុន្តែបើដឹង
នេះបង្ហាញថាដោយសាររូបសម្រស់ស្រស់ស្អាតរបស់នាងទាវ បានធ្វើឲ្យម៉ឺនងួន
សុខចិត្តយកនាងធ្វើជាប្រពន្ធដោយមិនខ្វល់រឿងបរិសុទ្ធព្រហ្មចារីអ្វីទាំងអស់ ។
មានរឿងមួយទៀតនៅសម័យកណ្តាលនេះដែរ តែនៅក្នុងសម័យឧដុង្គ
គឺព្រះសម័យស្តេចជ័ជេដ្ឋាទី ២ នៅក្នុងរឿងតេជោមាស តេជោយ៉ត
យើងឃើញថាក្រោយពីតេជោមាស ដែលជាគ្រូស្លាប់ តេជោយ៉ាត បានព្យាយាមប្រើកលល្បិច
ដើម្បីយកជំទាវស្រែន្យមកធ្វើជាប្រពន្ធ ។ ដំបូងជំទាវស្រែន្យថាមិនយកនោះទេ
ដ៏រាបណានាងមិនបានឱនគោរពដល់បាតជើងរបស់នោះ ។
តេជោយ៉តបានឲ្យគេយកកាំជណ្តើរផ្ទះរបស់ខ្លួនទៅឆ្លាក់ធ្វើជាព្រះ
ពេលដែលជំទាវស្រែន្យឱនថ្វាយបង្គំព្រះពុទ្ធរូបនេះ
តេជោយ៉តក៏បានលើកយកពាក្យដែលជំទាវស្រែន្យធ្លាប់លើកឡើងនោះ
ទើបធ្វើឲ្យជំទាវស្រែន្យព្រមយកតេជោយ៉តធ្វើជាប្តី ។ នៅក្នុងរឿងនេះផងដែរ
យើងឃើញថាស្តេចសំរ៉ែ ដែលជាអ្នកបដិវត្តចេះមន្តអាគមន៍
បង្កើតចលាចលពេញស្រុកទេសនោះ ក៏ចាញ់បោកតេជោមាស
ដោយប្រើជំទាវស្រែន្យធ្វើជានុយពង្វក់ឲ្យអស់មន្តអាគមន៍
ទោះបីជាដឹងថាជំទាវស្រែន្យមានប្តីហើយក៏ដោយក៏នៅតែចង់បានមកជាស្រីកំណាន់របស់ខ្លួន
។ ទាំងអស់នេះ សុទ្ធសឹងបង្ហាញថា ព្រហ្មចារីមិនមែនជារឿងសំខាន់នោះទេ ។
ងាកមកមើលអក្សរសិល្ប៍បែបឥណ្ឌាដែលខ្មែរយើងបានទទួលមកតាំងពីសម័យមុនអង្គរ
ទាំងរឿងមហាភារតៈ និងរឿងរាមកេរ្តិ៍ នៅក្នុងរឿងមហាភារតៈ
បងប្អូនត្រកូលបណ្ឌវៈទាំងប្រាំនាក់ គឺយុទ្ធិស្ថិរៈ ភីមៈ អ៌ជុន និកុល
និងសហទេព បានយកនាងទ្រៅបទី ធ្វើជាមហេសីទាំងអស់គ្នា
គ្រាន់តែប៉ុណ្ណេះមិនបាច់អធិប្បាយតទៅទៀតទេមែនដែរឬទេ? ហាហា
អញ្ចឹងមិនបាច់និយាយរឿងព្រហ្មចារីនោះទេ
តែក៏មានការបកស្រាយមួយចំនួនថានាងទ្រៅបទី
នឹងត្រឡប់មកកាន់ភាពបរិសុទ្ធព្រហ្មចារីវិញ
នៅរាល់ពេលដែលនាងប្តូរទៅស្នាក់នៅជាមួយស្វាមីម្នាក់ទៀត
ដែលត្រូវផ្លាស់ប្តូរជារៀងរាល់ឆ្នាំ ។ នៅក្នុងរឿងរាមកេរ្តិ៍វិញ
បើទោះបីជាមិនមាននៅក្នុងរឿងរាមកេរ្តិ៍របស់ពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ ខ្សែ ១ ទៅ ១០
និង ៧៥ ទៅ ៨០ ក៏ដោយ ក៏តាមរយៈការនិទានរឿងរាមកេរ្តិ៍របស់ខ្មែរដោយតាចក់
តាគ្រុឌ យើងឃើញថានៅពេលដែលក្រុងរាពណ៍បាននាងមន្ទោគិរីពីព្រះឥសូរមក
ហើយហោះកាត់នគរខាស់ខិនបុរី ពាលីដែលជាបងរបស់សុគ្រីព
បានដណ្តើមយកនាងមន្ទោគិរីយកមកធ្វើជាមហេសី រហូតបានបុត្រមួយ គឺអង្គទ
អង្គទមិនទាន់ទាំងកើតផង
ក្រុងរាពណ៍ព្យាយាមឲ្យរាជគ្រូរបស់ខ្លួនមកបញ្ចុះបញ្ចូលសូមយកនាងមន្ទោគិរី
ពីពាលីវិញ ទើបគ្រូរបស់ក្រុងរាពណ៍បានដកអង្គទពីពោះនាងមន្ទោគិរីទាំងមិនគ្រប់ខែ
យកទៅផ្ញើរក្នុងពោះពពែ ធ្វើឲ្យដាច់កន្ទុយរបស់អង្គទមួយកំណាត់
(អញ្ចឹងហើយបានឆ្នាំមមែ ហើយទើបឆ្នាំវក ហាហា និយាយលេងទេ) ។
ក្រោយពីបាននាងមន្ទោគិរីមកធ្វើជាមហេសី ក្រុងរាពណ៍ក៏មានបុត្រជាមួយព្រះនាង
ដូចជាឥន្ទ្រជិតជាដើម ចំណុចនេះបង្ហាញថាព្រហ្មចារីមិនមានន័យសំខាន់ណាស់ណានោះទេ
។ ហើយការលួចយកនាងសីតា បម្រុងនឹងលួងលោមធ្វើជាប្រពន្ធនោះ ក៏បង្ហាញដែរថា
ក្រុងរាពណ៍មិនខ្វល់រឿងប្រពន្ធគេនោះទេ ។
ចេញពីរឿងព្រហ្មញ្ញសាសនា
មកមើលរឿងព្រះពុទ្ធសាសនាវិញម្តង ដោយសារសាច់រឿងវែងពេកទៅហើយ
អញ្ចឹងសូមលើកយកតែរឿងព្រះវេស្សន្តរមួយមកនិយាយបានហើយ
យើងឃើញថាទានមួយដែលព្រះវេស្សន្តរបានបំពេញ គឺការឲ្យទានជាមហេសីរបស់ខ្លួន
គឺនាងមេទ្រី ទៅឲ្យព្រាហ្មម្នាក់ដែលជាព្រះឥន្ទ្រកាលាខ្លួន
នៅក្នុងរឿងនោះក៏និយាយដែរថា
ព្រះឥន្ទ្របានយកដើមនារីផលទៅដាំនៅក្បែរភ្នំគិរីវង្គត់ ដើម្បីឲ្យពួកអ្នកបួស
ឬពួកព្រានព្រៃ យកផ្លែនារីផលនោះទៅសេពជាកាមគុណ ជៀសវាងកុំឲ្យទៅចាប់យក
ឬទៅសូមនាងមេទ្រីមហេសីរបស់ព្រះវេស្សន្តរ ចំណុចនេះក៏បង្ហាញដែរថា
សូម្បីតែសង្គមព្រះពុទ្ធសាសនាក៏រឿងព្រហ្មចារីមិនចោទជាបញ្ហាសំខាន់អ្វីដែរ ។
ជាសរុបយើងឃើញថាទាំងក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រក៏ដូចជា ក្នុងអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរ
ព្រហ្មចារីមិនមែនជារឿងដែលសំខាន់ណាស់ណានោះទេ
ហេតុដូច្នេះគួរយើងកុំសូវខ្វល់រឿងនេះពេក
កុំរង់ចាំទាល់តែស្នេហាពិតបានរៀបការនោះ រៀបការបណ្តើរៗទៅ បើមិនត្រូវគ្នាទេ
លែងលះ ហើយរកអ្នកថ្មីទៀតទៅ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
EmoticonEmoticon